Blog

Dezvoltare personală

Avantajele învățării bazate pe proiect în IT

Lipsa globală de competențe tehnologice a creat o situație în care milioane de posturi de tehnologie neocupate așteaptă să fie ocupate de persoane calificate. Potrivit FMI, până în 2030, deficitul global de competențe tehnologice va ajunge la 85 de milioane și va reprezenta 8,5 trilioane de dolari în venituri pierdute în fiecare an.

Toate acestea înseamnă că pe cei interesați de recalificare îi așteaptă oportunități profitabile pentru a ocupa locuri de muncă în tehnologie bine plătite și solicitate. Există, de asemenea, o mare varietate de opțiuni de formare disponibile – provocarea constă în găsirea celei potrivit pentru nevoile individuale.

Cum ar trebui să se pregătească pentru o carieră în tehnologie persoanele care provin din alte domenii profesionale și nu au experiență practică în proiecte tehnologice reale?

Răspunsul constă în găsirea unor programe de formare care să echilibreze prelegerile frontale cu exerciții, proiecte și ateliere reale, care să ofere studenților posibilitatea de a-și pune în practică cunoștințele recent dobândite.

Aici intervine învățarea bazată pe proiecte. Rămâi cu noi și descoperă cum învățarea prin proiecte pot imbunătăți semnificativ cunoștintele și aptitudinile tale de codificare.

Ce reprezintă învățarea bazată pe proiecte

Ei bine, învățarea bazată pe proiecte este o metodă de predare în care studenții lucrează la un proiect complex, colaborativ și multidisciplinar care combină cunoștințele de conținut, abilitățile și rezolvarea problemelor din lumea reală. Învățarea bazată pe proiecte, sau pe scurt PBL(problem-based learning) are scopul de a promova învățarea mai profundă, gândirea critică, creativitatea și cooperarea, precum și dezvoltarea abilităților fundamentale, cum ar fi comunicarea, munca în echipă, managementul timpului și cercetarea. Proiectele individuale sau de grup pot fi finalizate și includ frecvent experiențe practice, lucru pe teren și prezentări. PBL este angajat într-o varietate de setări educaționale, inclusiv școli K-12, învățământ superior și programe de dezvoltare profesională și de formare vocațională în tehnologie. În plus, o componentă esențială a acestor proiecte este adesea ramura de codificare, care permite studenților să aplice teoria în practică și să dezvolte soluții inovatoare pentru problemele tehnologice actuale.

Care sunt beneficiile învățării bazate pe proiecte

Învățarea bazată pe proiecte are o serie de avantaje, printre care:

  • Încurajează cooperarea și comunicarea: aceasta implică frecvent munca în grup, ceea ce poate inspira studenții să colaboreze și să comunice eficient între ei.
  • Implicarea și motivația: proiectele permit studenților să investigheze teme care îi interesează și să se conecteze cu programa într-un mod mai practic, ceea ce îl face un proces de învățare extrem de inspirat și captivant.
  • Dezvoltă abilități de gândire critică: totodată, acest tip de învățare îi ajută pe studenți să dezvolte abilități de gândire critică, cerându-le să examineze, să sintetizeze și să evalueze materiale din diferite surse pentru a-și finaliza sarcina.
  • Îmbunătățește capacitatea de memorare: PIB poate stimula capacitatea de memorare, deoarece permite studenților să utilizeze informațiile într-un mod mai semnificativ, făcând mai probabil să își amintească ceea ce au învățat.
  • Încurajează creativitatea: proiectele îi împing frecvent pe studenți să gândească creativ și să vină cu soluții noi la probleme, care îi pot ajuta să-și consolideze abilitățile de gândire creativă.
  • Oferă feedback rapid: învățarea bazată pe proiecte permite feedback instantaneu cu privire la munca studenților, ceea ce îi poate ajuta pe aceștia să învețe și să crească mai rapid.

Care sunt provocările învățării bazate pe proiecte

Învățarea bazată pe proiecte, deși are multe beneficii, vine cu provocări specifice pentru cei care o implementează. Aceste dificultăți includ:

  • Managementul timpului: Învățarea bazată pe proiecte necesită o cantitate semnificativă de planificare și execuție. Astfel că poate fi dificil să se încorporeze toate aceste elemente eficient, mai ales când sunt presiuni de timp din cauza altor subiecte sau activități.
  • Evaluare: Deoarece proiectele sunt în general deschise și creative, poate fi dificil să se evalueze învățarea și creșterea performanței cursanților. Este posibil ca instructorii să fie nevoiți să dezvolte noi proceduri sau tehnologii de evaluare pentru a cuantifica în mod adecvat munca studenților.
  • Dinamica de grup: Proiectele de colaborare pot fi experiențe de învățare utile, dar pot fi și o sursă de conflict și nemulțumire pentru studenți. Instructorii trebuie să fie capabili să faciliteze munca în grup și să se ocupe de orice probleme interpersonale care apar.
  • Instruire diferențiată: Deoarece învățarea bazată pe proiecte este centrată pe elev și autodirijată, poate fi dificil să diferențiezi instruirea pentru studenții cu stiluri sau abilități de învățare variate. Este posibil ca instructorii să fie nevoiți să ofere sprijin suplimentar pentru unii studenți pentru a asigura succesul lor în sarcină.

Exemple de învățare bazată pe proiecte

  • Dezvoltarea aplicației: Cursanții pot lucra la dezvoltarea unei aplicații mobile care rezolvă o problemă din lumea reală. Ei pot învăța despre experiența de codare, despre designul experienței utilizatorului și despre principiile de marketing în timp ce proiectează aplicația.
  • Web Design: Studenții pot câștiga experiență în design web prin crearea unui site web pentru un client autentic sau o organizație non-profit. Totodată, pot învăța despre experiența utilizatorului, codificare și managementul proiectelor.
  • Analiza datelor: Practicanții pot lucra la un proiect de analiză a datelor care implică colectarea și evaluarea datelor pentru a rezolva o problemă din lumea reală. Aceștia ar putea, de exemplu, să colaboreze la un proiect pentru a evalua tiparele de trafic sau pentru a prezice comportamentul clienților pentru o afacere.
  • Securitate cibernetică: Cursanții pot învăța despre securitatea cibernetică lucrând la proiecte precum construirea unui mecanism de securitate pentru un site web sau o rețea. 

Învățarea bazată pe proiecte vs. Metode tradiționale de predare

Învățarea bazată pe proiecte (PBL) este o strategie educațională care pune accent pe rezolvarea problemelor din lumea reală, colaborarea și învățarea autodirijată. Metodele tradiționale de predare, pe de altă parte, implică de obicei prelegeri, memorare și examene. Iată câteva distincții între PBL și metodele tradiționale de predare:

NewTech Academy este un furnizor de educație de elită în domeniul tehnologiei, oferind un model de formare unic, conceput de experți recunoscuți din industria IT. Programul academiei este destinat atât adulților cât și copiilor, accentuând importanța învățării practice.

Prin centrarea pe învățarea bazată pe proiect, NewTech Academy încurajează participanții să-și dezvolte competențele în IT prin aplicarea directă a cunoștințelor în scenarii reale. Această abordare nu numai că sprijină înțelegerea teoretică, dar și dezvoltă abilități practice esențiale în codificare și alte domenii tehnologice. 

Prin accentul pus pe proiecte practice și codificare, academia oferă o platformă solidă pentru cei care doresc să își construiască o carieră în domeniul tehnologiei sau să își extindă cunoștințele actuale. Focalizarea pe codificare în cadrul programelor asigură că participanții dobândesc competențe practice esențiale pentru a naviga cu succes în domeniul tehnologic în anul 2024.

Află detalii despre cursurile noastre
Completează câmpurile de mai jos și te vom contacta în următoarele 24 de ore

    Te așteptăm la NewTech Academy