La ce se folosește Excel
Folosim Excel pentru a stoca, analiza și raporta cantități mari de date. Programa este adesea utilziată de echipele de contabilitate pentru analize financiare, dar poate fi folosită de orice profesionist pentru a gestiona seturi de date lungi și complexe. Printre cele mai utile aplicații Excel se numără bilanţurile, bugetele sau calendarele editoriale. Nu uita, Excel te ajută să economiselti mult timp și să îți crești productivitatea, deoarece poate automatiza anumite sarcini contabile, cum ar fi facturarea, declarațiile fiscale, calcul, crearea rapoartelor financiare, creare de lista și formulare, etc.
Cunoștințele Excel acum sunt mai importante ca niciodată. Iar cei care știu să folosească Excel sunt într-o poziție mai bună pentru a găsi un loc de muncă mai bine plătit. Mulți consideră că, în principal, contabilii ar avea nevoie de Excel, însă întrebuințarea acestui este mult mai vastă și mai complexă. Îți prezentăm doar câteva joburi pentru care cunoștințele în Excel sunt un atu incontestabil:
Analist financiar – analiștii financiari trebuie să deducă concluzii și să vină cu recomandări eficiente pe baza datelor financiare. Cercetarea, consolidarea și analiza datelor numerice fac parte din serviciul lor pentru a ajuta companiile să ia decizii informate.
Asistent administrativ/executiv – Asistenții administrativi îndeplinesc o serie de sarcini, printre care și evidența contabilă generală, generarea de rapoarte, crearea de baze de date pentru clienți, organizarea sistemelor de documente și menținerea înregistrărilor computerului. Pentru toate acestea sunt necesare cunoștințe de operare în Excel.
Project Managers – un project manager trebuie să fie la curent cu toate etapele unui proiect. Aceștia au nevoie de Excel pentru a eficientiza operațiunile zilnice, a gestiona înregistrările financiare, a sorta listele de furnizori, a genera rapoarte și a crea diagrame Gantt, etc.
Business și Data Analyst – un analist de date analizează o organizație sau o afacere, îi documentează procesele sau sistemele și evaluează afacerea, identificând domenii și soluții care vizează maximizarea valorii unei companii. Descoperă cursul de Business și Data Analyst.
Contabili – stăpânirea Microsoft Excel este o abilitate obligatorie pentru contabili și o cheie pentru dezvoltarea lor profesională. Excel ajută în întocmirea planurilor bugetare, previziuni, urmărirea cheltuielilor, rapoarte financiare, calculatoare de împrumuturi și multe altele.
Programatori – unul dintre motivele principale de a lua niște lecții de Excel în calitate de programator e pentru că Excel este peste tot. Toată lumea îl folosește, începând de la companii internaționale, până la afaceri locale și manageri de proiect. Îl poți folosi pentru a genera rapoarte, a automatiza și a reconcilia lucruri și multe, multe altele